Paweł Mykietyn
Paweł Mykietyn jest dziś jednym z najbardziej zapracowanych polskich kompozytorów. Tworzy muzykę na zespoły tradycyjne – kameralne, orkiestrowe i wokalno-instrumentalne, ale nie stroni zarazem od nowoczesnych mediów elektronicznych.
Paweł Mykietyn jest dziś jednym z najbardziej zapracowanych polskich kompozytorów. Tworzy muzykę na zespoły tradycyjne – kameralne, orkiestrowe i wokalno-instrumentalne, ale nie stroni zarazem od nowoczesnych mediów elektronicznych.
Punktem ciężkości szóstej płyty z serii „Witold Lutosławski – Opera omnia” są interpretacje dwóch koncertów.
Twórczość Pawła Mykietyna – na fortepian i z udziałem fortepianu – wydaje się potwierdza refleksję Tomasza Manna z Doktora Faustusa.
Orkiestra Kameralna Filharmonii Narodowej uświetniła jubileusz dziesięciolecia swego istnienia uroczystym koncertem. Odbył się on 6 grudnia 2011 roku w Sali Koncertowej Filharmonii Narodowej, zespołowi towarzyszyli soliści – jeden z najwybitniejszych rosyjskich skrzypków młodego pokolenia, Ilya Gringolts oraz znakomita oboistka Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Narodowej, Aleksandra Rojek-Duda.
Preludia i fuga i Koncert podwójny, dzieła wieku dojrzałego, choć jeszcze nie starości, są przede wszystkim muzyką dla dorosłych, wymagają namysłu, cierpliwości i powściągliwości w ocenach.
Pomysł stworzenia kolekcji płyt Sinfonia Iuventus i jej soliści pojawił się w trakcie koncertów, na których muzycy orkiestry występowali jako soliści. Piękne brzmienie instrumentów i ciekawe interpretacje zachęcały do utrwalania tych wykonań.
Koncerty fortepianowe Ludwiga van Beethovena ilustrują doskonale kształtowanie się jego stylu i osobowości twórczej. Dwa pierwsze, C-dur op. 15 i B-dur op. 19, tworzące bliźniaczą parę z roku 1798, związane z początkami wiedeńskiej kariery młodego pianisty-wirtuoza i kompozytora, stylistycznie nie różnią się niczym od I Symfonii op. 21.
Zaskakująca prezentacja siedmiu koncertów Bacha na instrument klawiszowy i smycz ki, zarejestrowanych na żywo w ramach programu kulturalnego Arsenalu
Słuchając utworów nagranych na płycie, pomyślimy, być może, o źródłach inspiracji, o tradycjach, o zakorzenieniu.
Utrwalone na płycie nagrania pochodzą z koncertów, które odbyły się 24 listopada 1961 roku (Koncert Szymanowskiego) i 10 października 1969 roku (Brahms).