Live in Wrocław
Płyta jest zapisem koncertu, który odbył się 19 marca 2021 w Sali Głównej Narodowego Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu.
Płyta jest zapisem koncertu, który odbył się 19 marca 2021 w Sali Głównej Narodowego Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu.
zieła Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego są dziś postrzegane nie tylko jako cenne zabytki staropolskiej muzyki religijnej, ale przede wszystkim jako utwory o dużych walorach estetycznych. Stanowią repertuar koncertowy, pełnią zatem nieco inną funkcję niż w czasach swego twórcy.
Mimo dość licznej i bogatej obsady idea koncertowania ma tu najczęściej charakter kameralny. Solista zazwyczaj nie jest bezpośrednio konfrontowany z masywnym brzmieniem pełnego orkiestrowego tutti
Płyta, którą trzymają Państwo w rękach, jest zaproszeniem do stworzenia takiej osobistej, intymnej relacji z muzyką. Można ją zabrać ze sobą na spacer po lesie lub w daleką podróż.
Na płycie spotykają się dwa muzyczne porządki – postrzegane tak zarówno w najszerzej pojmowanym kontekście dziejów muzyki, jak i w uniwersum twórczości Krzysztofa Pendereckiego.
Paweł Mykietyn jest dziś jednym z najbardziej zapracowanych polskich kompozytorów. Tworzy muzykę na zespoły tradycyjne – kameralne, orkiestrowe i wokalno-instrumentalne, ale nie stroni zarazem od nowoczesnych mediów elektronicznych.
Punktem ciężkości szóstej płyty z serii „Witold Lutosławski – Opera omnia” są interpretacje dwóch koncertów.
Twórczość Pawła Mykietyna – na fortepian i z udziałem fortepianu – wydaje się potwierdza refleksję Tomasza Manna z Doktora Faustusa.
Orkiestra Kameralna Filharmonii Narodowej uświetniła jubileusz dziesięciolecia swego istnienia uroczystym koncertem. Odbył się on 6 grudnia 2011 roku w Sali Koncertowej Filharmonii Narodowej, zespołowi towarzyszyli soliści – jeden z najwybitniejszych rosyjskich skrzypków młodego pokolenia, Ilya Gringolts oraz znakomita oboistka Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Narodowej, Aleksandra Rojek-Duda.
Preludia i fuga i Koncert podwójny, dzieła wieku dojrzałego, choć jeszcze nie starości, są przede wszystkim muzyką dla dorosłych, wymagają namysłu, cierpliwości i powściągliwości w ocenach.