Muzyka polska na wiolonczelę i orkiestrę
Maestro Andrzej Boreyko wraz z Orkiestrą Filharmonii Narodowej zaprosił do nowego projektu nagraniowego polskiego wirtuoza wiolonczeli Marcina Zdunika.
Maestro Andrzej Boreyko wraz z Orkiestrą Filharmonii Narodowej zaprosił do nowego projektu nagraniowego polskiego wirtuoza wiolonczeli Marcina Zdunika.
Filharmonia Narodowa wydaje kolejną, ponadgodzinną płytę zarejestrowaną podczas sezonu artystycznego 2021/2022, poświęconą muzyce Krzysztofa Pendereckiego
Ponadprzeciętny, na tle innych kompozytorów polskich tego okresu, talent Żebrowskiego, jak również jego niezwykle oryginalną inwencję twórczą i różnorodność uprawianych gatunków znakomicie ukazuje także niniejsza płyta monograficzna
Dzieła Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego są dziś postrzegane nie tylko jako cenne zabytki staropolskiej muzyki religijnej, ale przede wszystkim jako utwory o dużych walorach estetycznych. Stanowią repertuar koncertowy, pełnią zatem nieco inną funkcję niż w czasach swego twórcy.
Mimo dość licznej i bogatej obsady idea koncertowania ma tu najczęściej charakter kameralny. Solista zazwyczaj nie jest bezpośrednio konfrontowany z masywnym brzmieniem pełnego orkiestrowego tutti
Płyta, którą trzymają Państwo w rękach, jest zaproszeniem do stworzenia takiej osobistej, intymnej relacji z muzyką. Można ją zabrać ze sobą na spacer po lesie lub w daleką podróż.
Na płycie spotykają się dwa muzyczne porządki – postrzegane tak zarówno w najszerzej pojmowanym kontekście dziejów muzyki, jak i w uniwersum twórczości Krzysztofa Pendereckiego.
Paweł Mykietyn jest dziś jednym z najbardziej zapracowanych polskich kompozytorów. Tworzy muzykę na zespoły tradycyjne – kameralne, orkiestrowe i wokalno-instrumentalne, ale nie stroni zarazem od nowoczesnych mediów elektronicznych.
Punktem ciężkości szóstej płyty z serii „Witold Lutosławski – Opera omnia” są interpretacje dwóch koncertów.
Twórczość Pawła Mykietyna – na fortepian i z udziałem fortepianu – wydaje się potwierdza refleksję Tomasza Manna z Doktora Faustusa.