„Uważam, że każdy kompozytor powinien być wykonawcą i każdy wykonawca powinien być kompozytorem.”
Agata Zubel
Od czasu napisania pierwszych ważniejszych utworów (1997–98), poprzez swój debiut kompozytorski na Warszawskiej Jesieni w roku 2001 (Lentille na orkiestrę smyczkową, głos i akordeon), kolejne zamówienia i niezapomniane kreacje wokalne (DW9 puppe/tulpe Bernharda Langa), Agata Zubel, jako kompozytorka i wokalistka, przeszła wspaniałą metamorfozę. Od Piosenki o końcu świata (1998) do nad Pieśniami (2007), od Parlando (2000) do Cascando (2007), stała się nie tylko jedną z najbardziej wyrazistych i intrygujących postaci współczesnej polskiej sceny kompozytorskiej, ale także artystką o rzadko spotykanej wszechstronności zainteresowań i różnorodności doświadczeń.
Recenzje:
MusicWeb
Agata Zubel
1. Kwartet smyczkowy Nr 1 na cztery wiolonczele i komputer 12:27
2. Cascando na głos, flet, klarnet, skrzypce i wiolonczelę 14:44
3. Unisono I na głos, perkusję i komputer 6:12
3. Unisono II na głos, akordeon i komputer 9:20
4. Obciążenie dopuszczalne na perkusję i komputer 14:05
Czas: 57:27