Piotr Kępinski gra Clementiego
W ciągu długiego i burzliwego życia osiągnął Clementi międzynarodowy sukces jako kompozytor, pianista, wydawca muzyczny i budowniczy fortepianów.
W ciągu długiego i burzliwego życia osiągnął Clementi międzynarodowy sukces jako kompozytor, pianista, wydawca muzyczny i budowniczy fortepianów.
Twórczość Pawła Mykietyna – na fortepian i z udziałem fortepianu – wydaje się potwierdza refleksję Tomasza Manna z Doktora Faustusa.
Dobór i układ kompozycji zaprezentowanych na płycie tworzy wyraźną linię, wiodącą od utworów wyrosłych z inspiracji Chopinem ku źródłu tejże inspiracji, koncentrując w ten sposób uwagę słuchacza na dziełach reprezentujących najwyższy stopień oryginalności i doskonałości.
Katarzyna Popowa-Zydroń skromnie wyznała: „świat doskonale obejdzie się bez mego grania”. Po wysłuchaniu jej mądrych i dojrzałych interpretacji najbardziej wymagających arcydzieł Chopina, interpretacji, do których jeszcze niedawno dostęp miał prawie wyłącznie krąg najbliższych znajomych artystki, można bez wahania zawyrokować, że Katarzyna Popowa-Zydroń długo – stanowczo zbyt długo! – tkwiła w tym błędnym przekonaniu.
Niniejsza płyta, której powstanie nie byłoby możliwe bez doprawdy zaraźliwego, a jednocześnie kreatywnego entuzjazmu Moniki Wolińskiej, inicjuje pierwszy – i oby jak najkrótszy – akt wyprowadzania ocalałej twórczości Morawskiego z głębokiego cienia dwudziestowiecznej historii. Czy w ślad za nim rozegrają się akty następne? Płyta gromadzi wszystkie zachowane obecnie poematy symfoniczne Eugeniusza Morawskiego.
Na swój fonograficzny debiut Nikolay Khozyainov wybrał oczywiście Chopina, ale i jego przyjaciela, bohatera roku bieżącego – Liszta. A jeśli Chopin, to trzy szczególnie pamiętne dzieła z trzech solowych etapów konkursu.
Michał Szymanowski to wyjątkowej miary talent pianistyczny. Zetknąłem się z nim po raz pierwszy na wielce udanym dla niego ubiegłorocznym Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy, którego został wysokim laureatem, zdobywając III nagrodę.
Zbiór sześciu Sonat na skrzypce solo op. 27 wyrasta pośród innych kompozycji Eugène’a Ysaÿe’a na jedno z jego największych twórczych dokonań.
Płyta, którą trzymacie Państwo w dłoniach, jest drugą z kolei w dyskografii gitarzysty Roberta Horny.
Romantyzm to epoka wybujałego rozkwitu twórczości fortepianowej, stulecie, które nie tylko przyniosło przebogaty dorobek najwybitniejszych twórców pokroju Chopina, Schumanna, Liszta, ale też opromieniło swym blaskiem wiek następny.