Mateusz Kowalski – Classical Guitarist
Pierwsza płyta to zbiór ważnych dla artysty utworów w nowych interpretacjach i opracowaniach. W programie znalazły się utwory Bacha, Giulianiego, Tárregi, Barriosa, Pizzolli, Ponce'a, Assad’a i Schuberta.
Pierwsza płyta to zbiór ważnych dla artysty utworów w nowych interpretacjach i opracowaniach. W programie znalazły się utwory Bacha, Giulianiego, Tárregi, Barriosa, Pizzolli, Ponce'a, Assad’a i Schuberta.
Na program płyty Magdalena Lisak wybrała utwory polskich kompozytorek XIX i XX wieku, grywane w ówczesnych salonach lub pisane w stylu salonowym.
Michał Szymanowski - jeden z najbardziej obiecujących polskich pianistów młodego pokolenia. Urodził się w 1988 roku w Bydgoszczy w rodzinie z tradycjami muzycznymi.
W utworach artysty można dostrzec ten sam rys przekory, który znaczy liczne karty jego felietonów, artykułów, czy powieści.
W ciągu długiego i burzliwego życia osiągnął Clementi międzynarodowy sukces jako kompozytor, pianista, wydawca muzyczny i budowniczy fortepianów.
Twórczość Pawła Mykietyna – na fortepian i z udziałem fortepianu – wydaje się potwierdza refleksję Tomasza Manna z Doktora Faustusa.
Dobór i układ kompozycji zaprezentowanych na płycie tworzy wyraźną linię, wiodącą od utworów wyrosłych z inspiracji Chopinem ku źródłu tejże inspiracji, koncentrując w ten sposób uwagę słuchacza na dziełach reprezentujących najwyższy stopień oryginalności i doskonałości.
Katarzyna Popowa-Zydroń skromnie wyznała: „świat doskonale obejdzie się bez mego grania”. Po wysłuchaniu jej mądrych i dojrzałych interpretacji najbardziej wymagających arcydzieł Chopina, interpretacji, do których jeszcze niedawno dostęp miał prawie wyłącznie krąg najbliższych znajomych artystki, można bez wahania zawyrokować, że Katarzyna Popowa-Zydroń długo – stanowczo zbyt długo! – tkwiła w tym błędnym przekonaniu.
Niniejsza płyta, której powstanie nie byłoby możliwe bez doprawdy zaraźliwego, a jednocześnie kreatywnego entuzjazmu Moniki Wolińskiej, inicjuje pierwszy – i oby jak najkrótszy – akt wyprowadzania ocalałej twórczości Morawskiego z głębokiego cienia dwudziestowiecznej historii. Czy w ślad za nim rozegrają się akty następne? Płyta gromadzi wszystkie zachowane obecnie poematy symfoniczne Eugeniusza Morawskiego.
Na swój fonograficzny debiut Nikolay Khozyainov wybrał oczywiście Chopina, ale i jego przyjaciela, bohatera roku bieżącego – Liszta. A jeśli Chopin, to trzy szczególnie pamiętne dzieła z trzech solowych etapów konkursu.