Muzyka kameralna

Uczniowie Chopina

Thomas Dyke Acland Tellefsen urodził się w Trondheim i dorastał w bardzo aktywnym muzycznie środowisku. W maju 1842 roku wyjechał z Norwegii, aby studiować muzykę w Paryżu. Odkąd tylko przybył do francuskiej stolicy pragnął dołączyć do grona uczniów Chopina. Pod koniec 1844 roku doszło do pierwszego spotkania z mistrzem, które zapoczątkowało regularne lekcje, trwające do maja 1847 roku.

0 Komentarzy

Bridge

Lutosławski Quartet wykonuje przede wszystkim muzykę XX i XXI wieku, kładąc przy tym nacisk na rozpowszechnianie muzyki polskiej (kompozycje m.in. Lutosławskiego, Bacewicz, Szymanowskiego, a także jednego z członków kwartetu – Marcina Markowicza).

0 Komentarzy

Powrót do melodii

Płyta, którą trzymają Państwo w rękach, to nie tylko debiut kwartetu smyczkowego OPiUM, ale i fonograficzna premiera aż trzech spośród czterech zamieszczonych na niej kompozycji – utwory Macieja Małeckiego i Sławomira Czarneckiego nie zostały bowiem dotychczas nagrane.

0 Komentarzy

Kronika X Festiwalu Beethovenowskiego

Kronika X Festiwalu Beethovenowskiego WYKONAWCY: Shanghai QuartetWeigang Li - violinYi-Wen Jiang - violinHonggang Li - violaNicolas Tzavaras - celloROK WYDANIA: 11/2006NR KATALOGOWY: ACD 158KATEGORIA: muzyka kameralna OPIS LISTA UTWORÓW POSŁUCHAJ OPIS LISTA UTWORÓW String Quartet in B flat major Op. 130 1. Adagio ma non troppo. Allegro 13:042. Presto 1:543. Andante con moto ma non troppo 6:554. Alla danza tedesca. Allegro assai 3:265. Cavatina. Adagio molto espressivo 7:016. Finale. Allegro 9:39String Quartet in C sharp minor Op. 131 7. Adagio ma non troppo e molto espressivo 6:238. Allegro molto vivace 2:559. Allegro moderato 0:4610. Andante ma non troppo e molto cantabile 13:4611. Presto 4:4912. Adagio quasi un poco andante 1:5013. Allegro 6:40Czas: 79:54 POSŁUCHAJ CDAccord · ACD158-Great Performances at The Ludwig van Beethoven Easter Festival Może Ci się spodobać również:

0 Komentarzy

Poems

Płyta Poems jest kolejnym wyzwaniem dla możliwości plastycznego kształtowania głosu, barwy, ekspresji. Zawiera trzy cykle pieśni należące do różnych epok (początek XX wieku, jego połowa i początek wieku XXI) i odmiennych kręgów kulturowych, przywołujące trzy jakże różne światy

0 Komentarzy

Aíres latínos

W muzyce południowo-amerykańskiej bardzo trudno oddzielić klasyczną muzykę koncertową od folkloru. W jej rytmie, melodyce, czy formie prawie zawsze znajdziemy odniesienia do motywów ludowych.

0 Komentarzy

Koniec treści

Nie ma więcej stron do załadowania