Dream Lake
Poeta nasycił świat przyrody ludzkimi uczuciami, ujmując w lakonicznej formie całą gamę miłosnych doznań – od żartobliwie potraktowanego dramatu byka wzdychającego do przetacznika po pełne żaru wyznanie sikorki skierowane do anżeliki.
Poeta nasycił świat przyrody ludzkimi uczuciami, ujmując w lakonicznej formie całą gamę miłosnych doznań – od żartobliwie potraktowanego dramatu byka wzdychającego do przetacznika po pełne żaru wyznanie sikorki skierowane do anżeliki.
Melodie na psałterz polski Mikołaja Gomółki (wyd. 1580), zbiór 150 czterogłosowych utworów napisanych do poetyckiego przekładu Księgi Psalmów, dokonanego przez Jana Kochanowskiego, to jedno z najważniejszych dzieł kultury polskiej.
Melomani zainteresowani muzyką dawną otrzymują nową płytę z utworami wybitnego staropolskiego kompozytora z czasów późnego baroku – Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego (1665–1734).
Punktem ciężkości szóstej płyty z serii „Witold Lutosławski – Opera omnia” są interpretacje dwóch koncertów.
W mojej twórczości najczęściej inspirują mnie: poezja, literatura, muzyka innych kompozytorów oraz teatr. „Chagall” – IV Kwartet Smyczkowy to jeden z nielicznych utworów, które powstały pod wpływem kontaktów z malarstwem.
Twórczość Pawła Mykietyna – na fortepian i z udziałem fortepianu – wydaje się potwierdza refleksję Tomasza Manna z Doktora Faustusa.
Osiemnaście miniatur, kilkanaście biegunów muzycznych, dwa różne instrumenty, jeden wspólny język. Opowieść o rzeczywistości, przestrzeni nut oraz świecie marzeń, zamknięta w pełnej magii grze Marii Ołdak (skrzypce) i Jamesa Baillieu (fortepian).
"Bez kompleksów, bez kopiowania, zgodnie z własnym artystycznym temperamentem, ale i z szacunkiem dla konwencji pierwowzoru, postąpił z piosenkami Derwida duet ElettroVoce z Andrzejem Bauerem.
Gatunek tria fortepianowego nie jest w muzyce polskiej zbyt bogato reprezentowany, tym bardziej więc na uwagę zasługują zebrane na niniejszej płycie utwory pięciorga kompozytorów.
Muzyka kameralna wypełnia ponad połowę dorobku Krzysztofa Meyera. Są to utwory na obsady uświęcone tradycją – wśród nich przede wszystkim 13 kwartetów smyczkowych, dwa kwintety (klarnetowy i fortepianowy) i tria (fortepianowe i smyczkowe) – oraz na rzadziej spotykane połączenia instrumentów, jak kwartet fletowy Capriccio per sei strumenti napisany w latach 1987–88.