Witold Lutosławski – Opera Omnia 01
Kto chce poznać dobrze język muzyczny Lutosławskiego, niech sięgnie właśnie po te niewielkie, ale bardzo przejrzyste, atrakcyjne w brzmieniu i tworzące interesujący ciąg dziełka.
Kto chce poznać dobrze język muzyczny Lutosławskiego, niech sięgnie właśnie po te niewielkie, ale bardzo przejrzyste, atrakcyjne w brzmieniu i tworzące interesujący ciąg dziełka.
W muzyce południowo-amerykańskiej bardzo trudno oddzielić klasyczną muzykę koncertową od folkloru. W jej rytmie, melodyce, czy formie prawie zawsze znajdziemy odniesienia do motywów ludowych.
Trio d-moll op. 49 Mendelssohna to jedno z najpopularniejszych dzieł swego twórcy, od chwili powstania (1839) cieszące się wciąż ogromnym powodzeniem wśród publiczności i wykonawców
Kompakt (...) przynosi fascynujący wybór utworów pochodzących z wrocławskich druków muzycznych z okresu renesansu i wczesnego baroku.
„Uważam, że każdy kompozytor powinien być wykonawcą i każdy wykonawca powinien być kompozytorem.”
Utwory na skrzypce solo, dwoje skrzypiec oraz skrzypce z fortepianem to dwupłytowy, unikalny nie tylko w skali polskiej, album twórczości Henryka Wieniawskiego.
To płyta, która z pewnością ucieszy wielbicieli muzyki kameralnej, a zwłaszcza tych spośród nich, którzy cenią, lubią i interesują się muzyką polską.
Bliższe poznanie twórczości Kjerulfa, Johansena, Saeveruda i Backer-Grondahl zainspirowało mnie do ułożenia krótkiej muzycznej opowieści, a priorytetem w subiektywnym wyborze utworów było ich brzmienie.
Dla Szymanowskiego skrzypce były najważniejszym z solowych instrumentów, obok fortepianu, który, jak u większości kompozytorów tego czasu, pełnił funkcję zasadniczego instrumentu warsztatowego.
Ta płyta zawiera muzykę, która niezwykle rzadko pojawia się na naszym rynku płytowym - francuską muzykę na flet barokowy (flauto traverso).