Na płycie znalazły się sonaty pochodzące z dwóch źródeł: Die Sächsische Landesbibliothek – Staats- und Universitätsbibliothek oraz Musikalisches Vielerley w opracowaniu Carla Philippa Emanuela Bacha (Hamburg 1770). Wybrane dzieła prezentują różnoraką stylistykę w tej samej formie.
Ponieważ najważniejsze nowe utwory na stare instrumenty powstają we współpracy z kompozytorami, dlatego wszystkie cztery utwory na tej płycie swój początek miały w spotkaniu Aleksandrowicza z ich twórcami.
Pomysł nagrania tej płyty zrodził się z potrzeby uchwycenia brzmienia, jakie wypracowałyśmy po dwóch latach wspólnej działalności. Kiedy wybierałyśmy utwory, bardzo zależało nam na tym, aby razem tworzyły spójną, muzyczną przestrzeń.
Na program trzeciej płyty z cyklu prezentującego komplet kwartetów smyczkowych Mieczysława Wajnberga w wykonaniu Kwartetu Śląskiego, składają się kwartety Jedenasty, Dwunasty i Trzynasty.
Dwie dziedziny, w których Szymon Laks zdecydowanie czuł się jak ryba w wodzie, to muzyka i słowo. Muzyka natomiast towarzyszyła mu przez całe życie, żył dla muzyki i, jak sam mówił, dzięki muzyce.
Muzycy Wajnberg Trio na swój fonograficzny debiut wybrali dzieła trzech polskich kompozytorów-emigrantów: Mieczysława Wajnberga, Aleksandra Tansmana i Andrzeja Czajkowskiego.
Twórczość Hartmanna bardzo trudno przypisać do jakiejkolwiek konkretnej szkoły kompozytorskiej. Mimo iż nie był rewolucjonistą w zakresie notacji czy środków wykonawczych, potrafił w twórczy sposób podporządkować wszelkie zdobycze nowoczesnego języka muzycznego nowatorskim ujęciom formalnym.
Supernova – drugi wspólny album Atom String Quartet i NFM Orkiestry Leopoldinum – jest podsumowaniem niezwykle ciekawej i inspirującej, dwuletniej współpracy obu zespołów.
Nie tylko nastrój, lecz także rozmaite nawiązania podpowiadają, że muzyka Wajnberga – również VIII, IX i X Kwartet smyczkowy – zrodziła się w wyobraźni człowieka cierpiącego z powodu tragedii najbliższych i odczuwającego nostalgię za utraconą ojczyzną, gdzie spędził „najlepszy i najszczęśliwszy okres” swego życia, jak wyznał po latach rozmówcy z Polski.
Album z Kwartetem smyczkowym nr 7 C-dur op. 56 i Kwintetem fortepianowym f-moll op. 18 z udziałem Piotra Sałajczyka jest pierwszą z cyklu siedmiu płyt, które będą ukazywać się sukcesywnie aż do 2019 roku - 100 rocznicy urodzin kompozytora.