Muzyka kameralna

Marin Marais & Antoine Forqueray

Utwory Marais’go zarejestrowane na niniejszym nagraniu pochodzą z trzech różnych zbiorów. W każdym przypadku, zgodnie z ówczesną praktyką wykonawczą, o ostatecznym kształcie brzmieniowym zadecydowali sami muzycy, dokonując zarówno wyboru części, jak i obsady partii continuo.

0 Komentarzy

Carl Höckh – Sonaty skrzypcowe

Na płycie znalazły się sonaty pochodzące z dwóch źródeł: Die Sächsische Landesbibliothek – Staats- und Universitätsbibliothek oraz Musikalisches Vielerley w opracowaniu Carla Philippa Emanuela Bacha (Hamburg 1770). Wybrane dzieła prezentują różnoraką stylistykę w tej samej formie.

0 Komentarzy

Noumen

Ponieważ najważniejsze nowe utwory na stare instrumenty powstają we współpracy z kompozytorami, dlatego wszystkie cztery utwory na tej płycie swój początek miały w spotkaniu Aleksandrowicza z ich twórcami.

0 Komentarzy

Ãtma Quartet

Pomysł nagrania tej płyty zrodził się z potrzeby uchwycenia brzmienia, jakie wypracowałyśmy po dwóch latach wspólnej działalności. Kiedy wybierałyśmy utwory, bardzo zależało nam na tym, aby razem tworzyły spójną, muzyczną przestrzeń.

0 Komentarzy

Wajnberg Trio

Muzycy Wajnberg Trio na swój fonograficzny debiut wybrali dzieła trzech polskich kompozytorów-emigrantów: Mieczysława Wajnberga, Aleksandra Tansmana i Andrzeja Czajkowskiego.

0 Komentarzy

Hartmann

Twórczość Hartmanna bardzo trudno przypisać do jakiejkolwiek konkretnej szkoły kompozytorskiej. Mimo iż nie był rewolucjonistą w zakresie notacji czy środków wykonawczych, potrafił w twórczy sposób podporządkować wszelkie zdobycze nowoczesnego języka muzycznego nowatorskim ujęciom formalnym.

0 Komentarzy

Koniec treści

Nie ma więcej stron do załadowania