W mnogości utworów klawesynowych Bacha wyodrębniają się szczególnie trzy suitowe cykle – po sześć suit każdy – Suity francuskie, Angielskie i Partity. Przedstawiają one jakby trzy kolejne fazy, coraz wyższe poziomy strukturalno-formalnego złożenia utworu i stopnia trudności technicznych jego wykonania. Pod tym względem Suity francuskie są najbardziej klasyczne w symetrii ukształtowania i prostocie budowy; Suity angielskie – bardziej już po Bachowsku polifonicznie rozwinięte, wydłużane – w częściach otwierających cykl zwłaszcza. W sześciu Partitach natomiast osiąga Bach pełnię dzieła muzycznego przeznaczonego na klawesyn i ujętego w ramy gatunkowe suity (podobna pełnia: w obu tomach Das Wohltemperierte Klavier i Wariacjach goldbergowskich).
Bohdan Pociej
JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750)
CD I
I Partita B-dur BWV 825
1. Praeludium 1:47
2. Allemande 2:04
3. Corrente 1:25
4. Sarabande 4:54
5. Menuet I&II 2:46
6. Giga 1:01
II Partita c-moll BWV 826
7. Sinfonia 3:57
8. Allemande 4:41
9. Courante 2:09
10. Sarabande 4:53
11. Rondeaux 1:22
12. Capriccio 1:40
III Partita a-moll BWV 827
13. Fantasia 1:55
14. Allemande 3:36
15. Corrente 2:08
16. Sarabande 3:23
17. Burlesca 1:34
18. Scherzo 1:11
19. Gigue 1:35
czas: 48:42
CD II
IV Partita D-dur BWV 828
1. Ouverture 5:53
2. Allemande 5:31
3. Courante 2:27
4. Aria 1:18
5. Sarabande 5:10
6. Menuet 1:28
7. Gigue 1:50
V Partita G-dur BWV 829
8. Preambulum 2:09
9. Allemande 3:12
10. Corrente 1:08
11. Sarabande 4:03
12. Tempo di Minuetto 1:17
13. Passepied 1:47
14. Gigue 1:50
VI Partita e-moll BWV 830
15. Toccata 7:16
16. Allemande 3:29
17. Corrente 2:00
18. Air 1:20
19. Sarabande 6:24
20. Tempo di Gavotta 1:23
21. Gigue 2:57
czas: 64:49