Dorota Cybulska-Amsler

Dorota Cybulska-Amsler jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Jako laureatka konkursu młodych talentów w Słupsku otrzymała stypendium na studia w Paryżu, gdzie doskonaliła swoje umiejętności pod kierunkiem Huguette Dreyfus i Kennetha Gilberta. W 1983 roku została laureatką Międzynarodowego Konkursu Klawesynowego w Brugii i następnie rozpoczęła studia w Konserwatorium w Genewie w klasie klawesynu Christiane Jaccottet, które ukończyła z I nagrodą.

Koncertuje w większości krajów Europy, m.in. na festiwalach w Montreux-Vevey, Paryżu, Turynie, Évian-les-Bains, Wrocławiu, z zespołami Ensemble 415, Die Freitagsakademie, Chamber Orchestra of Europe czy L’Orchestre de Chambre de Genève. Oprócz solowych recitali i występów z instrumentalistami (wielokrotnie z klawesynistką Chiarą Banchini) Dorota Cybulska-Amsler współpracuje także z wokalistami, z Jadwigą Rappé, Arturem Stefanowiczem, Adrianą Fernandez, oraz realizuje partie continuo w operach, np. w Grand Theâtre de Genève w Ariodante Händla.

Posiada szeroki repertuar obejmujący różne style muzyki klawesynowej, od renesansu po współczesność. Zrealizowała szereg nagrań dla Radio Suisse Romande, ajej poszukiwania muzykologiczne repertuaru z XVII wieku pozwoliły na nagranie utworów weneckiej kompozytorki Antonii Bembo (1640–1720) z transkrypcjami J.S. Bacha, które zostały wydane wraz z monografią Claire Fontijn Desperate measures. The Life and Music of Antonia Padoani Bembo przez Oxford University Press. Światową premierę utworów Johanna Josepha Fuxa zawierała opublikowana przez wytwórnię K617 solowa płyta artystki Pièces pour clavecin, która spotkała się z niezwykle gorącym przyjęciem krytyki.
Dorota Cybulska-Amsler jest korepetytorem wokalistów z zakresu muzyki barokowej oraz prowadzi klasę klawesynu w Konserwatorium w Genewie.

Gra Doroty Cybulskiej jest porywająca i bardzo dynamiczna. Duże freski retoryczne najbardziej odpowiadają jej osobowości.
„Repértoire”

Znakomita wirtuozeria i doskonałe opanowanie sztuki rubato oraz pełnych fantazji, prawdziwie włoskich ornamentów.
„Neue Zürcher Zeitung”

Partnerka Chiary Banchini, Dorota Cybulska, posiada grę pełną temperamentu i swobody połączonej z wielką dbałością o styl. Chciałoby się posłuchać całego recitalu tej klawesynistki tak rzadko grającej w kraju.
„Ruch Muzyczny”

Touché bardzo zróżnicowane, nadające każdemu utworowi swoisty koloryt. Gra niesłychanie rytmiczna, pulsacyjna, pogrąża słuchacza we frenezji choreograficznej.
Diapason”