Podaj hasło
    
CD Accord Sp. z o.o. English
e-mail
Firma Katalog Artyści Dystrybutorzy Kontakt Nowości
   
Artists
Ewa Podleś
< >


Wykształcenie muzyczne uzyskała w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie pod kierunkiem Aliny Bolechowskiej. Jest laureatką czolowych nagród miedzynarodowych konkursów muzycznych w Atenach, Genewie, Moskwie (Konkurs im.Czajkowskiego), Rio de Janeiro, Tuluzie i Barcelonie. Powszechnie uznawana za najbardziej autentyczny kontralt generacji, porównywana z Marilyn Horne i Kathleen Ferrier ("Opéra International", "Opera News", "Orpheus", "Gramophone", "San Francisco Examiner").Terenem jej aktywności artystycznej są międzynarodowe teatry operowe: La Scala, MET,Covent Garden, Opéra de Paris Bastille, La Fenice, Deutsche i Staatsoper Berlin, TeatrNarodowy w Warszawie i wiele innych. Działa również na estradach koncertowych irecitalowych, takich jak Berliner Philharmoniker, San Francisco Symphony, Salle Pleyel, Salle Gaveau, Wigmore Hall, Théâtre de Champs Élysées, Victoria Hall, Alice Tully Hall, Masonic Auditorium, Filharmonia Narodowa w Warszawie. Pośród licznych CD nagranych przez Ewę Podleś znajdują się:

  • Te Deum Krzysztofa Pendereckiego pod dyrekcją kompozytora (EMI) pierwsze światowe nagranie dzieła
  • AirsCéle`bres (Forlane) Grand Prix du Disque "Orpheed'Or"
  • Mélodies Russes z pianistą Grahamem Johnsonem (Forlane) Grand Prix de l'Académie Française du Disque
  • Tancredi Rossiniego pod dyrekcją Alberto Zeddy (Naxos) nominacja do Nagrody Grammy 1996, nagroda The Best Buy 1995 CD Classic's London
  • Recital arii Rossiniego (Naxos) nagroda Preis derDeutschen Schallplatten Kritik 1996, "Plyta Roku 1996" przyznana przez Magazyn "Studio"
  • Armide Glucka i Ariodante Händla z Les Musiciens du Louvre pod dyrekcją Marca Minkowskiego (Deutsche Grammophon Gesellschaft Archiv Produktion)
  • II Symfonia Mahlera z Orchestre National de Lille pod dyrekcją JeanClaude'aCasadesusa (Forlane) nagroda"Palmare`s des Palmare`s" Nouvelle Académie du Disque, "Un événement exceptionnel"Télérama.
Ewa Podleś obdarowala nas jednym z najwspanialszych przeżyć w 20 letniej historiiLanaudiere Festival. Znałem jej głos z nagrań, lecz jej występ zahipnotyzowal mnie większym jeszcze niż spodziewałem się bogactwem głosu, paletą barw i nadzwyczajną siłą. Poza wszystkim polska śpiewaczka demonstruje niespotykany charyzmat i mistrzostwo swej sztuki.Z niewzruszoną konsekwencją scala swój głosz orkiestrą kreując recytatywy i arie z wielką precyzją i muzykalnością. Jej wirtuozeria jest zdumiewająca, ale zawsze podporządkowana muzycznemu wyrazowi, gdyż wynika ze zrozumienia sensu każdego śpiewanego przez nią słowa.Jej przetrzymywane dźwięki swym blaskiem upodobniają sie do trąbki. Nie jestem w stanie przywołać porównywalnego do sztuki Ewy Podleś zjawiska w dziedzinie śpiewu. Nieuniknione porównanie jej do Bartoliczy Horne, moim zdaniem, stawia ją ponad nimi, gdyż pozbawiona jest fałszu i wszelkiej wulgarności. Publiczność słuchała Ewy Podleś zafascynowana, by wybuchnąć wielkim entuzjazmem już po pierwszej arii. Słuchacze radiowi mogli mieć pojecie co doglosu Podleś, który jest po prostu wyjątkowy w dzisiejszym świecie, lecz każdy kto nie był na koncercie nigdy nie dowie się co stracił. Claude Gingras La Presse, Montreal 25 lipca 1998 r.


  Back to top of the page