Podaj hasło
    
CD Accord Sp. z o.o. English
e-mail
Firma Katalog Artyści Dystrybutorzy Kontakt Nowości
   
Artists
Artur Stefanowicz
< >


Artur Stefanowicz ukończył studia wokalne w klasie Jerzego Artysza w Akademii Muzycznej (obecnie Uniwersytet) im. Fryderyka Chopina w Warszawie (1991). Naukę śpiewu kontynuował u Paula Esswooda i Jadwigi Rappé. Zdobył I nagrodę im. Venanzio Rauzziniego w Mozart Concorso di Canto – L’Europa Invita I Giovani Cantanti Del Mondo w Wiedniu (1990), zorganizowanym pod patronatem UNESCO w 200. rocznicę śmierci kompozytora, oraz II nagrodę w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w ’s-Hertogenbosch (1991).

Artysta specjalizuje się w wykonawstwie oper z XVII i XVIII wieku. Imponujący jest jego repertuar händlowski, śpiewał tytułowe role w Orlandzie (Opera Kameralna w Budapeszcie) i Tamerlano (Komische Oper w Berlinie), ponadto partie: Tolomeusza w Juliuszu Cezarze (Opera w Dublinie), Unulfa w Rodelindzie (Opernhaus Halle), Arsamene w Kserksesie (English National Opera), Polinessa w Ariodante (Nationale Reisopera w Enschede), Arcane w Tezeuszu (Festival Bayreuther Barock) i Didymusa w oratorium Theodora (Teatro Liceo w Salamance i Teatro Arriaga w Bilbao). W Warszawskiej Operze Kameralnej wykonywał tytułowe role w operach Mozarta – Askaniusz w Albie (również w Opera Comique w Paryżu) oraz Apollo i Hiacynt, a także partię Farnace w Mitrydates, król Pontu. Z bogatego repertuaru artysty warto jeszcze wymienić następujące kreacje: Ottona w Koronacji Poppei Monteverdiego (De Nederlandse Opera, Florida Grand Opera), Ottona w La Griselda
A. Scarlattiego (Théâtre des Champs Elysées), Orfeusza w Orfeuszu i Eurydyce Glucka (English National Opera, New York City Opera), Księcia Orłowskiego w Zemście nietoperza J. Straussa (Seefestspiele Mörbisch, przedstawienie nagrane i wydane przez BMG/Arte Nova Classics) i Babę-Turka w Żywocie rozpustnika Strawińskiego (De Nederlandse Opera). W 2009 roku Artur Stefanowicz zadebiutował z sukcesem jako reżyser, przygotowując na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi operę Juliusz Cezar Händla.

Od 1991 roku wystąpił z wieloma znanymi zespołami: Akademie für Alte Musik Berlin, Concerto Italiano, Les Arts Florissants, Musica Aeterna, Combattimento Consort Amsterdam, Netherlands Wind Ensemble; oraz orkiestrami: Berliner Symphoniker, Orkiestra Wieku Oświecenia czy Orkiestra Teatru La Fenice, współpracując z tak wybitnymi artystami i dyrygentami, jak Rinaldo Alessandrini, Rudolf Bibl, Harry Bicket, Andriej Borejko, William Christie, Christophe Coin, Noel Davies, Philippe Entremont, Roy Goodman, Leopold Hager, René Jacobs, Sir Charles Mackerras, Philip Pickett, Giennadij Rożdiestwienski, Massimo Zanetti. Wielokrotnie koncertował na prestiżowych festiwalach w Europie, m.in. na Festival van Vlaanderen, Wratislavii Cantans, Festwochen der Alten Musik w Innsbrucku, Händel-Festspiele w Halle, festiwalach w Glyndebourne, Londynie, Aix-en-Provence, Montreux-Vevey, Zurychu iin. Gościnne występy zawiodły go na sceny Théâtre du Châtelet w Paryżu, Opéra National du Rhin w Strasburgu, Deutsche Staatsoper w Berlinie, Opery w Marsylii oraz Royal Festival Hall w Londynie i Concertgebouw w Amsterdamie.

Artur Stefanowicz ma w swoim dorobku nagrania archiwalne dla Polskiego Radia oraz liczne nagrania płytowe. Nagrał arie operowe Mozarta z orkiestrą Sinfonia Varsovia pod dyrekcją Karola Teutscha (Polskie Nagrania), Stabat Mater Pergolesiego i Vivaldiego z Warszawskimi Solistami Concerto Avenna (POLmusic i Elysium Records), Vespro della Beata Vergine Monteverdiego z Les Arts Florissants i Williamem Christim (Erato), kantaty Bacha i Schütza z Collegium Instrumentale Brugense pod batutą Patricka Peire’ego (Eufoda), ponadto kantaty Vivaldiego i Händla (nagranie live, Koch Classics) oraz partię tytułową w nowo odkrytej operze Il Tigrane Vivaldiego (Hungaroton). Przedstawienie Rodelindy na Festiwalu Operowym w Glyndebourne z udziałem Artura Stefanowicza zostało zarejestrowane i wydane na DVD przez Warner Music Vision (2005).

Artysta jest wykładowcą Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie.


  Back to top of the page