Podaj hasło
    
CD Accord Sp. z o.o. English
e-mail
Firma Katalog Artyści Dystrybutorzy Kontakt Nowości
   
Katalog
< >






Zawartość płyty okazuje się znacznie bogatsza niż może to sugerować tytuł. Argentyńska milonga Astora Piazzoli przedstawiona w 2 odmiennych wersjach na początku i końcu stanowi tylko ramę dla chronologicznie zestawionej antologii, obejmującej zarówno transkrypcje, jak i oryginale kompozycje gitarowe od końca wieku XVI do czasów współczesnych. Tak właśnie ułożył program swojego recitalu jeden z czołowych przedstawicieli zdecydowanie wkraczającej na estrady koncertowe młodszej generacji polskich gitarzystów Robert Horna, 28-letni absolwent wrocławskiej Akademii Muzycznej i Konserwatorium Muzycznego w Enschede w Holandii, laureat kilku wysoko notowanych konkursów krajowych. Zaproponował repertuar rozległy i urozmaicony, a wybrane utwory pozwoliły mu na wszechstronną prezentację niemałych umiejętności technicznych i interpretacyjnych. Sprostał wymaganiom stylistycznym związanym z wykonywaniem muzyki dawnej w ciekawej renesansowej fantazji lutniowej Johna Dowlanda i w sonatach klawesynowych Domenico Scarlattiego (wypada zauważyć, że w transkrypcji gitarowej brzmią one o wiele bardziej autentycznie niż jak się to dziś przeważnie słyszy grane na fortepianie). Doskonale poradził sobie z ukształtowaniem przebiegu szerzej rozbudowanych form Fantazji Fernando Sora i Sonatiny Manuela Ponce'a. Wyraźnie i plastycznie ukazał różnorodność nastrojów również w drobniejszych utworach: żywiołowy folklor hiszpański w "Sevillanie" Joaquino Turiny, sentymentalny, romantyczny klimat "Lucido" Marcela Boelaarsa, orientalny charakter opartej na pentatonice melodyki wariacji L. I. Galla (pod kierunkiem Galla Robert Horna studiował w Holandii i ta kompozycja została mu przez profesora dedykowana), czy wreszcie jazzowy impuls w "Sunburst" A. Yorka. Szczególnie interesująco i barwnie wypadły bardzo obecnie modne i chętnie słuchane, przeniknięte rytmem tanga utwory Astora Piazzoli.